Minggu, 10 Desember 2017

RINDU KAMI YA RASULULLAH.....

RINDU KAMI YA RASULULLAH.....

1] Bila aku tak suka makananku,
aku Teringat Pd Rasulullah  Yg Mengikat Batu Pd Perutnya Utk
Menahan Lapar.

2] Bila aku rasa pakaianku kurang, aku Teringat Pd Baginda Rasulullah , Yg Hanya Ada Tiga Helai Baju Seumur Hidupnya.

3] Bila aku rasa tak nyaman dgn tmpt
tidurku,aku teringat Pd Rasulullah,Yg PernahTidur Hanya Beralas Pelepah Kurma & alas kasar.

4] Bila aku kikir utk memberi,aku  teringat Pd Rasulullah,Yg Pernah
Memberi Segala Yg Ia Miliki Hingga Tak Tinggal Sedikit Pun Utk Dirinya

5] Bila aku pikir Betapa miskinnya hidupku,aku Teringat Pd Rasulullah
Yg Sgt Cinta Pd Org Miskin & Ingin Bersama yg Miskin Di Syurga.

6] Bila Aku Kecewa pd mereka yg banyak menyakitiku,aku Teringat Pd Rasulullah,Yg Sentiasa Memaafkan
semua org Yg telah menyakitinya.

7] Bila aku tahu ada org yg membenciku,aku teringat pd Rasulullah,Yg Sentiasa Berdoa Utk Org² Yg telah menghina dan membencinya.

8] Bila org lain tak berterima kasih pd
kebaikan yg aku lakukan pd mereka, aku Teringat pd Rasulullah yg dihalau
dgn hina di thaif.

9] Bila aku rasakan bahwa Tiada Org yang menyayangiku, Aku teringat pd  Rasulullah Shalallahu Alaihi Wassallam,Yang Mencintai dan Menyayangiku sebagai Umatnya.

10] Bila aku berfikir betapa sengsaranya hidupku.
aku teringat pada Rasulullah ,
yg menempuh segala penderitaan hidup,demi penyampaian Islam.

ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺻﻞ ﻋﻠﻰ ﺳﻴﺪﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﻋﻠﻰ
ﺁﻝ ﺳﻴﺪﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ

0 komentar:

Posting Komentar